eeemmasusanne

Alla inlägg under september 2011

Av Emma Andersson - 29 september 2011 21:41

ja, det var väl ett tag sen jag bluggggade

men, det händer ingenting

det är samma visa dag in och dag ut

skola, skola, skola..

bygget är väl de ända som funkar

dock är min grupp på maskin nu

så sjuuuukt tråkigt det är att köra grävmaskin

står bara still, och då och då blir man dö rädd

för att man råkar få för mycket sand i skopan

och då blir det lite övertyngd på ena sidan

så att hela maskinen börjar luta, och då

tömmer man skopan fort som fan och börjar om

med en aning mindre sand...sen gåller man på så

gräver en grop, fyller igen, flyttar sant från ett

ställe till ett annat, guuuuu så kul..

fast det förstås, svenska och engelska lektionerna

är rätt skoj med, för våran lärare är hel go :)

och så är ju hela klassen skaplig härliga med !

haha älskar dom ju, trivs suuuuper :)

imorgon, sååååå börjar dagen med bygg, kl 08.15

och så slutar skoldagen med matte, som slutar halv tvåååå

sen så ska jag vänta på Fanny, som sutar tio i tre

så hon skulle komma in till Linköping ca 10 över ..

sen skulle vi hem till mig, för mammsen ville träffa henne :)

så det blir bra detta :)

men, nuuuu så ska jag ta o nanna kudden..


/ big love, e.

Av Emma Andersson - 26 september 2011 19:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Emma Andersson - 26 september 2011 19:00

många små vita lögner

blir en stor livslögn

som lämnar spår i all evighet

kan jag lita på dig ?

du har sagt att jag kan

men jag vill vara säker

så in i bomben säker

för du är en sådan person

som jag kan säga allt till

och jag vill kunna lita på dig

och jag vill verkligen inte

att du någonsin i hela ditt

långa liv, att du ljuger för mig

det är ett stort nej till det

ljug aldrig för mig

/ biglove, e


- ÄLSKA LÅTEN !


Av Emma Andersson - 26 september 2011 18:07

ja, det var ett tag sen jag blogga nu

men har inte haft tid i helgen

har haft Ida här fredag, till lördag

och sen sov jag hos henne lördag, till söndag

och den helgen som varit nu har varit värd

var enda sekund! allt har varit fin fint :)

hoppas på att åka te Lillan snart igen :)

saknar henne, goa människan !

och skoldagen idag då..

helt okej, det var lite skojigt på svenskan

vi vart uppdelade i två lag, mitt lag var för

döds straff och andra laget emot

och så var det någon som sa att det gick

snabbt, att döda någon

och så sjunger Ted, ifrån andra laget ; snabbt, stabilt, och jätte, jätte bra !

haha, klockren ! alla började skratta, ganska självklart ^^

och idag på bygget så blidde det till att köra grävmaskin

och fyfan, trodde jag skulle dö, för hade man liiiite för mycket

sand i skopan så lutade hela maskinen över lite..fy vad läskigt !

men, men jag lever ju :D

kom hem runt 5 idag, slutade vid 4, låååång dag :(

och nu sitter jag här trött som ett as !

men slutar runt, halv, kvart i 12 imorgon tror jag..

tidigt iaf, GUTTTT !!! 

ååh, haha ae, nu börja jag gråta också ^^

vafan är det här..när jag åkte hem igår..

från det att tåget började åka, och

tills jag kom hem, så grät jag

det är två timmars tågresa, och ca en halvitmmes

väntan i linköping på tåget till mantorp. som tog en kvart

och sedan ca en halv timme hem från station..

det vill säga att jag grät i ca 4 ½ timme..GREAT !

inte så hiiimla intressant för er att veta men men,

skit samma, alla har känslor, och problem

vissa värre än andra.. orkar inte skriva meeeeer


 Everything inside me screams NO NO NO !
Sometimes it's hard to follow my heart..
But i try, trying so fucking hard,
sometimes it's really hurting inside
and sometimes everywhere
but most of all,
in my heart
- stay whit me forever, pelase.
 


/ BIG LOVE, e.

Av Emma Andersson - 23 september 2011 20:05

ja som sagt vettni så är Lillan här nu :)

mötte henne efter skolan, och då hade jag med

mig David & Elias, dom är dumma..

eller Elias är dum ! på riktigt !

inte på låtsas! usch och fy..

men men, sen åkte vi hemmmmm,

med samma tåg som pöjkarna

som inte trodde att vi skulle få plats

på tåget, men det vettni att det gjorde vi :)

jag var sur på Elias, och han var inte min vän ett tag

men sen blev han det när jag vi skulle av tåget

så han fick en kram, och David också :)

dom är rätt snälla ändå :)

sen kom jag och Ida hem till mig

vi fixade lite te, och sen kom mor o far hem

så då skulle vi äta o grejer, hamburgare blidde det :)

och nu sitter vi här, har precis fått upp gästsängen :)

mycket fin bäddning måste jag påpeka :)

annars kollar vi på idol, och sen ska vi väl dra

oss utåt en sväng o se om de finns någe skoj att göööre :)

btw, idag kunde jag halft ha dött..

åkte nemligen grävmaskin med Julia på bygget

idag, med öppen dörr, och hon kör som en dåre

så jag höll på att ramla ut.. och Julia bara skrattar

och gasar lite till... människa asså !

men men, annars har dagen varit bra

och imorgon åker vi hem till Ida, så kommer jag

hem på söndag igen !

/ BIG LOVE, e.

Av Emma Andersson - 22 september 2011 21:16

ja, det har varit en bra dag idag :)

började med matte, och efter de lunch

och på lunch rasten så flippade jag totalt

skrattade åt allt, och det gjorde dom andra med

haha, jag, Simon, Lucas och Sofie satt vid cafeet

och bara, skrattade åt, ja det mesta,

och det höll på ända tills vi började

rit o mät lektionen, det tillomed fortsatte :p

se, det var roligt iallafall, jag fick ju tillomed

hålla mig, för att inte skratta för mycket

fick värsta skratt-attacken !

det var ju nästan läskigt, för det höll

i sig nästan hela vägen hem sen också ^^

haha, ae men va fan.. så kan de va :)

och imorgon kommer Ida :D

fyfan va mys ! vet inte riktigt vad vi ska hitt på dock

men de löser sig :D hihi !

men nu måste jag duschaaaa !

sedan finns jag på mobilen hela kvällen

och framåt, väck mig om de är så :)

/ BIG LOVE, e.

Av Emma Andersson - 21 september 2011 21:08

ja, idag så har man varit i Linköping

och gluttat lite i affärer med Emelie :)

hon fick med sig lite små saker hem

och jag köpte presen till min fina tjej Ewe

som fyller 16 idag :D

stort grattis till henne :)

men i alla fall, efter att han vandrat runt lite

i affärerna så drog vi en donken med :)

jag har haft en jääätte mysig dag med

Emelie tösen i Linköping, stort tack!

vi kom hem till lilla Mantorp igen

runt tre, och då stannade

jag på stationen och väntade på söta Ellinor :)

sen gick vi hem till henne och kollade på Beck !

mega mysigt ! till filmen hade vi lite macka och apelsinjuice (L)
haha och ska jag vara riktigt ärlig så sökte jag precis på google

hur juice stavades, hihi (a)

men men, jag har haft en jätte fin dag !

och nu sitter jag här och kollar på

Svenska Miljonärer :) det är rätt bra..

jag vill också vara miljonär..

får väl hopas på att man blir det någon gång framöver :D

/ BIG LOVE, e. 


       

Av Emma Andersson - 19 september 2011 21:44

haha ja fy fan va skoj !

började dagen med en mega go sovmorgon

började kvart i elva med idrott !

kändes bra att starta dagen så tycker jag :)

komma igång lite menar jag :)

vi hade någon lek som uppvärmning

man skulle vara tre, och tre

sen skulle man ha en tunnmadrass som skydd

och så var det tre som kastade en mjukboll

och blev man träffad så bytte man med dom som kastade

sen körde vi en till lek när man skulle ha ett band

i byxan därbak och så skulle

man springa o ta band från varandra

efter det så körde vi massa olika stafetter

en av stafetterna så skulle man kasta en liten

kona mellan bena och upp, fram över ryggen

så att den landade framför en alltså, och jag säger

bara att dom som stod bakom mig var i riskzoon !

haha, jag kastade fan bakåt hela tiden, så dom som stod

bakom fick sparka fram konen hela tiden,

och till slut blev jag förbannad och kastade konen

som vanligt så att det kom framåt någongång! :)

sen hade vi några små stafetter till och efter det,

hade vi fotboll, och det är fan farliga grejer !

bollen var ju överallt och ingenstans, men

ändå lyckades jag sparka lite på'n ändå :)

men i alla fall, efter idrotten hade vi lunch

och efter det bygg-maskin, och det

var fan det roligaste hittills !

haha, för idag vettni har lille jag kört

hjullastare, en redig bamse maskin!

och det gick som smort ! fy in i fasen

va roligt det var ! och jag sa det till vår

lärare att, fy fan va bra jag är!

och han svarade att hade inte jag sagt det

så skulle han sagt det själv, GRYM !

och ledig är man ju med, imorgon och onsdag !

gutt gutt, så imorgon ska Diddi komma hit

vare sig hon är sjuk eller ej, hon ska hit !

jag saknar henne enoooormt !

och sen på onsdag så ska jag

umgås med fina Emelie :)

det kommer bli as bra detta :)

slänger in lite bilder från dagen  :)

/ BIG LOVE, e.


         

denna godig köre jag idag :) 

   

såhär fin är man i skolan :)  

Ovido - Quiz & Flashcards