eeemmasusanne

Alla inlägg under november 2011

Av Emma Andersson - 30 november 2011 18:45

oja som sagt, rubriken talar

var på fenomenmagasinet idag på morgonen

med halva klassen.. vi skulle kolla på ormar o grejer

men innan så busade vi runt lite bland alla skojiga saker :D

men men, sen så kom ju Janne, som han hette

som skulle prata om ormarna och allt de..

så vi gick upp till översta våningen där han hade

dratt ner en vit duk som han hade ett bildspel på

och berättade massa intressant om olika ormar..

det var faktiskt jätte spännande !

sen i alla fall så tog han fram två ormar..

en mellanstor och en lite minde, dom hette

Kalle och Lill-Kalle :) jätte fina !

bästa idag var ju i alla fall när Jocke skulle

hålla i Kalle, den mellanstora..

han gillar vanligtvis inte ormar men skulle

ändå prova att hålla i den..

och när han sitter på stolen med ormen i händerna

så ser man hur den slingrar sig bakom honom

och han skriker till och flyger upp från stolen

och var nära på att slänga iväg ormen !

men Robin som satt bredvid och var lite

modig tog ormen, och Jocke andades ut..

haha, alla frågade vad i helsike han höll på med

och han svarade : Jag kände den mot röven!

haha stackare, blev ju livrädd :)

men, men, dom frågade mig ett par gånger

om jag ville hålla i en av ormarna.. men kände mig osäker

så jag gjorde det inte.. men andra halvan av klassen ska också

dit i typ januari, så då ska jag och Sofia smita med

igen, för jag åmngrade att jag inte höll i dom !

dom är så himla fina...

men sen i alla fall, så skulle han den där Janne

ta fram den största ormen, och så sa han innan

att han var tvungen att använda ormkroken, för att visa att

det var han som kom och inte mat..haha shit...

men i alla fall, den ormen hette Mathilda, och dom kallade

henne för Vilda Mathilda.. asså det var enbart muskler

i hennes kropp! så jäkla stark.. kände på henne och fy satan

vad hon spännde sig.. men hon var sjukt fin !

men men, sen var det dags att bege sig emot skolan..

vi tog bussen till rese, och buss till skolan, LAT (L)

väl tillbaka så skulle vi haft engelska men våran lärare hade

precis haft nationella prov med en annan klass så det blev bara en

halvtimma kvar åt oss, så vi struntade i det, gutt !

då var det lunch, och efter det så hade vi naturkunskap

och efter det, mentor tid..hände inte så mycket

de sista timmarna.. så sen blev klockan slutdags..

jag väntade med Sofia på hennes pappa..

och sen tog jag bussen till rese och åkte hem,

där gulliga mormor hämtade mig på station

och sen har jag inte gjort så mycket mer :)

söta Ida kom förbi en sväng

för hon och hennes mamma, och hennes mammas kompis

hade varit i Linköping, saknade henne så fort

hon åkte, måste ses snart igen !

men ja, helt okej härlig dag måste jag nog kalla det :)

slänger in lite bilder ifrån dagen :D


/ tårar smakar salt, e.


                               

Av Emma Andersson - 29 november 2011 19:14

jap jap..

här sitter man nyduschad & härligt lena

nyrakade ben, love it !

men men, det var en kortis dag idag, gutt !

började kl 08.15 som vanligt, hade naturkunskap

sen hade vi svenska, fick bara läsa i boken

för Cecilia, våran lärare skulle prata klart med alla

om betygen o så.. vi läser iaf boken, Ondskan

jag fattar inte så jätte mkt, lite knepigt att hänga med ibland

men det är ändå lätt att fastna i, så den är helt okej bra :)

efter svenska så var det matte, och sista kvarten så..

självklart, brandlarmet.. men det var ju bara härligt

att slippa matten, men kylan utomhus utan jacka var

ine lika härlig, men hade som tur va, en mysig college tröja :)

så, det blev inte allt för kallt, men sen var det ju lunch

och vi var ju tvugna att ta med oss böckerna in i matsalen

för att undvika all kö.. men det funkade ju det också :)

hade dock mobilen i bakfickan, och det tänkte ju inte jag på,

så satte mig påden! men den klarade sig galant som tur va :D

slutade i alla fall efter lunchen där, så drog hem, och var

hemma runt ett :) slutade 11.45, alltid lika härligt !

väl hemma så fixade jag lite mellis, och sen läste

jag ett tag i boken..eftersom vi fått sidor som vi ska läsa

till en viss dag så kan de ju vara bra att läsa dom !

men sen så somnade jag framför tvn en stund, gööör skönt !

och sen har jag nog inte så mkt mer att berätta, om dagen..

ska till fenomenmagasinet i gamla linköping imorgon !

och gosa orm, sjukt fina djur !

men men, det var det jag hade att säga tror jag,


att kunna förlåta andra människors missgärningar är en befrielse,

både för en själv och för den som blir förlåten.

men om man inte kan glömma och förlåta det som hänt

så övergår besvikelsen så småningom till bitterhet.

bitterheten är någonting som verkligen binder en människa.


/ glöm inte bort något som en gång fick dig att le, e.

Av Emma Andersson - 28 november 2011 18:08

jajjamen, jag är trasig, har nämligen

trillat i en trapp, och tog emot/landade på vänster handled

så den är fuckad, har bandage lite då och då.. det fixar sig nog :)

och så är det så med att jag har värsta äckliga köttsåret

på min tå... tack älskade klackskor!

men skit samma, har andra skoooor..

bare det att jag knappt kan gå pga det där

fucking såret ! haltar som en jävla vet inte vad..

men äcsh, det fixar sig väl det med :)

jag klarar ta mig fan av de lille, ingen fara :)

skolan idag var helt okej som alltid..

började med engelska, men jag var ju redan

klar med den uppgift vi fått så jag gjorde inget ;)

sen efter det så var det svenska och då skulle våran lärare

snacka betyg med alla så då gjorde vi inte mkt heller

jag ligger på E-D nivå, så ska jobba upp de lite !

det går bra det här !

sen hade vi idrott, men nej nej, våran lärare skulle ju

vara sjuk, när jag för en gång skull var peppad på idrott

trots mina skador..

så det blidde en låååååång håltimma ist, klagade inte !

sen efter maten så var det bygg, kunde inte göra så

himla mkt, eftersom det blev lite trångt.. Julia gjorde det

mesta ändå, för jag var inte med från början så hade ingen

direkt grupp att jobba med men de gick bra ändå :)

i alla fall, haha höll på att skratta ihjäl mig..

för Julia skulle dra undan sand med en planka

så hon satt på knä, och bakom henne

satt Danne och Markus.. och Julias gölliga

rumpa kom lite nära dom emellanåt, så pöjkarna

kunde ju absolut inte koncentrera sig på sitt !

haha, ae.. vilka typer.. ibland är dom för goa :)

men jag tänkte att jag slänger in lite bilder från bygget..

och på mitt fucking sår, för jag tycker att ni ska se vad

jag lever med för tillfället :)


/ jag kan se sanningen i dina lögener, e.


           

Av Emma Andersson - 27 november 2011 16:54

jajjamen, kom hem för en stund sedan..

har varit med pappsen & lillebroo i linköping

vi började med en bio, såg Tintin :D

den var faktiskt bättre än väntat,

rekomenderar den, ganska spännande :)
men iaf, efter det så drog vi in till tornby och

kollade runt lite på ikano..

hittade två julklappar till mig, ett par byxor

och en gööööör snygg jacka !

sen så drog vi till bk och käkade.

och det blåste ju aset ute, så dörren öppnades

och stängdes hela tiden -.- ....

ja, det var väl dagen, nu så tänkte

jag sega ihop mig lite i min soffa här

har hittat en låt som jag fastnat för!

älskar den ! slänger in den och lite bilder här nu tror jag :)..

det är lite bilder från senaste tiden..


/ glöm aldrig, e.




lite blandade bilder ja'..

                   







LÅTEN (L)




















Av Emma Andersson - 23 november 2011 18:29

oja, det var ett tag sen jag skrev häääär

men va fan gör det :)

ingen har ju klagat ;)

men i alla fall, dessa dagar har varit mkt braaa..

Ida var här i helgen, och jag skulle på klassfest

så drog med mig lillsnörpan dit :)

skoj skoj, att träffa alla så där emellanåt :)

annars var det nog inte så mkt mer livat den helgen

mysigt att Ida kom iaf :)

sen då, skola i måndags, gick hem med huvudverk

efter andra lektionen.. men gick på tisdagen igen :)

och så idag, hade sovmorgon, fet mysigt !

började 10.30 med engelska, kollade på film, och fick

en uppgift som skulle vara klar ngn gång nästa vecka

men jag fixade den idag, katchiiiing !

och så jobbade jag lite med naturkunskapen också..

suger håååårt, men måste :)

nu börjar jag bli en aaaning hungrig så tänkte

göra mig lite toast , mumms !

och förövrigt så är jag sjukligt taggad till nyår, men tjejerna !

och dessa tjejer asså, omöjliga att få tag på dom när det behövs, 

men när man inte behöver får tag i dom så då jäklar går de bra :*

men aja vafan, mig når ni på telefåååånen som vanligt


/ glöm aldrig vem du är, vad du hade, vad du vill behålla, och vad du vill ha, e. 



bjuuuur på en sommarbild, bara för att de är kallt ute :*

 

Av Emma Andersson - 17 november 2011 19:41

jap, jap..

har varit sjuk sen i måndags...

gick hem från skolan måndag eftermiddag..

och tänkte att jag går imorgon igen ( tisdag )
och så gjorde jag det..men när ja kom hem så

var jag helt dööö.. så var hemma onsdag

och idag.. men ska gå imorgon.. fet onödigt xD

sista dagen på skolveckan..

vi har iaf bygg och matte imorgon..

vet dock inte hur det blir med bygget nu

eftersom jag hamnade lite efter med det :/

hmm.. och det är samma sak med matten..

det är inte bra att vara sjuk asså !

men men, jag tar igen det ska vi se !

Lillsessan kommer imorgon :D

BIG HAPPY FACE på det !

har saknad den tösen enormt !

annars då.. ja det måste vara något fel på mig..

mamma köpte choklad till mig idag,

hade inte ens bett henne göra det..och, asså..

ja har inte rört den än ! :o

det är något allvarligt fel på mig..¨

kanske borde ta mig en liten bit snart. ?

hihi, men men.. förövrigt så ska jag

nog lägga mig rätt skapligt ikväll..

så jag kommer upp imorgon, för det

har varit ett jätte problem de senaste dagarna..

inte okej, iiiiinte okej !

och imorgon som sagt, funderar på

om jag ska åka hem, eller om jag ska stanna

i linköping ett tag tills Ida kommer..

nää, jag åker nog hem :]

och juste !  såg en as bra film förut !

Flicka 2 - Vänner för alltid hette den..

världens finaste film!  fy bubblan vad jag grät!

jag rekomenderar den starkt..

men, men, finns på mobileT !


dont lose who you are, e.


 


jag borde ha gått, när jag kände att hjärtat tog stryk.

men hjärnan hade plåster till hjärtat, som fixade allt.

dum som man är, så är jag fortfarande lite kär.

 

Av Emma Andersson - 15 november 2011 17:16

ååååååhej !

kort skoldag idag, GUTT !

hade naturkunskap, sen svenska, sen matte..

och sen vare lunch vid kvart i 12, det var gröt..

jätte mummsigt, men Sofia tyckte inte likadant :)

men men, när vi hade ätit så bara drällde vi runt

lite i skolan, och sen så skulle vi på någon

föreläsning eller vad det heter ?

om svartjobb...skit kul, nej !

åkte hem efter det, kom hem runt 14

hjälpte mamma med lite saker,

och nu sitter jag här o kollar på film

det fick bli den där, en häxa i familjen,

sett den ? jag tkr inte om den !

jag tycker den är skum..

men ändån, så kollar jag :)

lite spännande är den ju allt :)

men men, ska fortsätta kolla nu..


/ glöm inte bort vad du har, e.



min bricka.. :)

 


 

Sofias bricka... :p 

 


 

... <3 

 

Av Emma Andersson - 13 november 2011 21:30

ja, som saaaagt, hade några sms när jag kommade hem

men hade inte med mig mobilen te mormor, SKÖNT !

jap, det var redigt skönt att slippa den..

men, men, det var jätte mysigt hos mormor

vi åt typ köttfärs inlindat i bacon eller nåt

och potatis och brunsås till det..

sen till efterrätt var det chokladmoossss, mummmmss!

sen blev det fika lite senare, cheescake, mumma det också !

och efter detså vart det inte så mycket mer, vi åkte hemmm

det har jag inget att säga om..fast igentligen har jag det

men det säger jag bara till dom jag vill berätta det fööör :)

sen i alla fall, väl hemma så vandrade jag upp te mitt rum

och satte rumpan i soffan, där den sitter fortfarande.

mycket härlig soffa jag har måste jag säga..

och så kan jag säga att den får Ida sova på kommande

helg, precis som sist, men hon klagade inte ;)

kan säga att jag saknar Ida galet !

och det gäller en till, Diddi !

henne saknar jag något enormt !

lilltösan, henne måste jag verkligen träffa snart !

hoppas på att se henne i helgen också !

men ae fan, nu börjar batteriet ta slutttt på datorn..

så ska väl stänga av den och flytta rumpan te sängen ist..

finns på mobilen, men ni får nog messa galet om ni vill något..

om jag sover vill säga, eller ring :)

tror dock inte jag kommer sova så bra inatt..

har en känsla av det..


/ du stannar kvar och tar över, e.


 

Ovido - Quiz & Flashcards