eeemmasusanne

Alla inlägg under oktober 2011

Av Emma Andersson - 29 oktober 2011 15:23

oja, igår vare ös !

himla härligt att träffa er alla igen!

jag är inte sådär jätte pepp på att skriva

just nu men vafan, vi kör ändå

Diddi kom till mig efter skolan igår

sen åkte vi hem till henne och fixade oss, och 

runt kanske 7 så var vi hos Carro,

Diddi och jag var dom första som kom ;)

lite senare sen så kom Anton och Ludvig..

och sen kom Macke, Johan och Rille :)

och sen så kom ju fina Elin också, och Lisa !

* här bryter jag, för mamma ropade på mig, det är matdags, brb *

sååååå... men i alla fall, Emelie kom också, och hon

hade med sig Kalle, fast han skulle på någon annan fest

så han stannade inte så länge :)

men vid detta laget så hade alla börjat smutta lite på det drickbara :)

och med tiden så vart ju alla lite roliga i skallen

vissa för mycket...hoppas ni mår bättre !

måste bara klämma in att jag älskar dig Denise !

mest i hela världen !

och att jag har saknat er 9Bare så himla mycket !

vi måste träffas oftare !

men men, idag så vaknade jag med en inte så rolig huvudverk..

men, ae fan, det var det värt ! BIG TIME !

ikväll så ska vi, hela familjen iväg till Pelle och Lisa

och det kommer nog bli lika trevligt som alla gånger innan !

slänger in lite bilder från gårdagen och ikväll

lite senare, kanske imorgon..aja, någon gång iallafall !

finns på mobilen!


/ lev livet varje minut, e.

Av Emma Andersson - 26 oktober 2011 21:33




Dessa två låtar satte sig, speciellt den första





Sara's låtar är helt underbara !

och texterna är sjukt bra !

kärlek! 

/ believe, e.

 

Starkare - Sara löfgren

 

Även om du tog tillbaka allt som du har sagt 
Även om du grät och sa jag har aldrig känt såhär 
Även om du sa förlåt för allt som du har gjort 
Så skulle jag aldrig se åt dig igen jag svär 
Om du lovade att ändra dig och bli normal 
Om du sa jag kommer alltid att älska dig 
Skulle det inte spela någon roll 
För tro det eller ej men jag älskar inte dig 

Du får stå kvar 
För jag går nu 
Ja, jag går nu 

Och jag är starkare än du 
Ja, jag är starkare än du 
Det har jag lärt mig nu 

Du brände dina broar när du sa det där 
Som fick mig att förstå vem du egentligen är 
Jag vet du bär en mask som du tror ingen ser 
Och när du försöker le så ser vi den bara mer 

Men du får stå kvar 
För jag går nu 
Ja, jag går nu 

Och jag är starkare än du 
Ja, jag är starkare än du 
Jag är så mycket starkare än du 
Det har jag lärt mig nu 

Du har sårat mig mera än du tycks förstå 
Men ett öga för ett öga, ja det heter väl så 
Och du som tror på karma, och kallar dig lärd 
Borde veta att i nästa liv blir du ingenting värd 

Nej du får stå kvar 
För jag går nu 
Ja, jag går nu 

Och jag är starkare än du 
Ja, jag är starkare än du 
Jag är så mycket starkare än du 

Du får stå kvar 
För jag går nu 
Ja, jag går nu 

Och jag är starkare än du 
Ja, jag är starkare än du 
Jag är så mycket starkare än du 
Jag är starkare än du 
Det har jag lärt mig nu




Åt helvete för sent - Sara Löfgren


Som en nersolkad skjorta
Som en trasig medalj
Som nåt som stod för nåt vackert, men som tappat sin glans

Det är för sent att rätta till
Det är för sent att börja om
Det är för sent för ett påkommet svar

Var jag en dåre, var jag blind, var jag förlorad?
Så var det för din skull
Var jag ett barn som sprang bort mig i natten?
Så var det för din skull
Jag borde gått när jag kände att hjärtat tog stryk
Borde förstått att du behövde nåt mer
Jag har förstått nu, polletten har trillat ner
Men åt helvete för sent

Som ett urdrucket glas
Som ett skämt dom hört förut
Som att bocka för publiken när dom redan gått ut

Det är för sent att rätta till
Det är för sent att börja om
Det är för sent för ett påkommet svar

Var jag en dåre, var jag blind, var jag förlorad?
Så var det för din skull
Var jag ett barn som sprang bort mig i natten?
Så var det för din skull
Jag borde gått när jag kände att hjärtat tog stryk
Borde förstått att du behövde nåt mer
Jag har förstått nu, polletten har trillat ner
Men åt helvete för sent

Ska jag förbanna och gråta eller skratta och 
förlåta mig själv för min dumhet?
Spelar det nån roll?
Det är ju för sent
Det är åt helvete för sent

Var jag en dåre, var jag blind, var jag förlorad?
Så var det för din skull
Var jag ett barn som sprang bort mig i natten?
Så var det för din skull
Jag borde gått när jag kände att hjärtat tog stryk
Borde förstått att du behövde nåt mer
Jag har förstått nu, polletten har trillat ner
Men jag borde gått

Jag har förstått nu, polletten har trillat ner
Åt helvete för sent

Av Emma Andersson - 26 oktober 2011 17:31

haha, måste bara börja med att säga att

jag mötte älskade pappa på city gross förut !

och han hade mkt att prata om..

det var typ någon på hans jobb

som hade sin mamma på ett sånt där hem..

och han bror hade typ ngn förstoppning i huvudet

och dom hade hållt på o borra o så i skallen på honom..

och när han berättar det för deras mamma då, så börjar hon as flabba!

haha.. och sen en annan gång när dom hade varit där

så mötte dom en gubbe på vägen in, han skulle ut sa han..

han sa att han bara hade varit inne och lånat telefonen för att

han hade kört i diket och hans husvagn hade vippat..

och precis då kom sköterskan så dom sa vad gubben hade sagt

och sköterskan sa bara, nej nej han ska stanna här!

haha gubbfan hade lurat ihop allt, och dom trodde honom nästan

för han var så hima seriös..haha vilka tokar asså ^^

men i alla fall, kändes bra att träffa pappa, ser han så himla sällan...

saknar honom mer än vad någon kan förstå..

men men, imorse ringde klockan vid 7, då jag ringde och

sjukanmälde mig, och somnade om..sedan ringde den vid 10 igen

så då gick jag upp och fixade te mig lite, för jag ville inte se helt död ut

när jag skulle in till skolan och göra prov..

det kändes som om det gik rätt bra faktiskt..men man var ju aldrig..

får väl hoppas på de bästa :D

åkte hem efter att jag gjort provet, sen har jag inte gjort så mycket

kollade på Lejonkungen 3 förut, haha så jävla go' film !

i helgen, på lördag så ska familjen iväg till Pelle & Lisa,

och ha det lite trevligt, det är alltid lika kul där !

sen på söndag sover jag antagligen hos Fanny,

så det blir bra detta ska ni se :)


/ faith, e.

Av Emma Andersson - 25 oktober 2011 11:01

morgon, jap.

har inte bloggat på ett tag men

inte fan bryr jag mig om de ;)

har bara inte kännt för det, orkat, haft lust..

nep, och så har det inte hänt på himla mycket heller..

men kan vän berätta att Elin sov här i fredags,

väldigt mysigt måste jag säga, och sen på lördagen

så var det öppet hus på hennes skola så jag hängde med.

efter det så åkte vi hem till Ellinor, för det

hade hänt en sak, så vi fanns där för henne..

vi sov hos Elin alla tre lördag till söndag..

vi hade det jätte mysigt, och sen på

söndagen så gick vi ut o tog massa kort,

sen åkte jag och Ellinor hem.. jag hem till mig

och hon hem till sig..

senare å dagen så kom Elin till mig med

så vi bara satt på mit rum o segade..

men det är trevligt det också :)

sen blev det ju måndag, alltså igår, och då vare skola..

kände mig lite krasslig på morgonen

men gick ändå, och jag klarade mig..

hade engelska, svenska, idrott, och sen bygg..

målade fina blommor på min vägg..

min lärare tyckte det vart as bra ;D

klockan drog sig mot fyra och vi slutade lite tidigare.

och jag kom till stationen precis när tåget kom,

så fick springa lite, och plus att tåget var typ 3 min försenat,

gutt de att komma hem lite tidigare..

men när jag kom hem så kände jag mig helt död,

mamma sa tillomed att hon hörde det på mig,

tänkte inte så mycket på att jag var sjuk, jag bara låg

i soffan och frös, halvsovandes.. sen sa mamma att jag hade feber (y)

aja, det blir bättre det där !

idag så ska jag bara på utvecklingssamtal vid 10 i tre, sen

så ska vi dra en sväng på ikea hela familjen, kanske köpa en tavla med

till mitt rum, jäääätte fin var den, en bro som lyser på natten typ..

kommande helg så ska vi iväg till Pelle och Lisa!

och guuuu va kul det är där ! :D

aja, nu ska jag äta frukost, slämger in lite bilder med.


men aldrig, aldrig 
kommer allt tillbaks 
aldrig, aldrig 
allt som var du och jag 
aldrig, aldrig 
kommer allt tillbaks 
aldrig, aldrig 
men jag glömmer

aldrig bort vad du gjort


Du kan gråta mitt på gatan 
men jag glömmer aldrig bort vad du gjort 
Du får passa dig som satan 
för jag glömmer aldrig bort vart du bor 
men jag glömmer aldrig bort vad du gjort 
nej jag glömmer aldrig bort vad du gjort 
nej, nej, jag glömmer aldrig bort vad du gjort 


/ hope, e


                                                                   

Av Emma Andersson - 20 oktober 2011 20:22

mitt rum ee så gott som klirrat nu !

jäääääätte mysigt har det blevat !

men i alla fall så idaaaag..

så började man skoldagen med..

haha, vafan...vad vare som första lektion...

* kollar schema *

eeeeengelska vare!

vi lyssnade på någon text

om när två st i ett förhållande

bråkade.. för killen ville ha sex, men inte tjejen.

och detta har jag faktiskt tankar och åsikter om..

för att, är det någon som inte vill ha sex i förhållandet

så måste den andra acceptera det !

annars blir det som sagt bara bråk och det skulle

även bli mycket fel om man hade det ändå, mot den

enas vilja..  Våran lärare frågade oss också om vad

vi tyckte var viktigast i ett förhållande

och på det svarar jag, tillit, respekt, mängd av kärlek,

omtanke, acceptera den andras känslor och tankar,

acceptera att man är två, och att man har ett eget liv.

inga lögner, och finns det sådanna, tala sanning.

för det är så att, ljuger man om att man ljugit, så

blir det bara ännu värre....

men aa i alla fall, orka inte skriva mer om det ;)

så fortsätter med att säga att efter engelskan så vare matte...

guuuuu så skoj.. not !

men de funkade bra ändå, bara det att Simon fick lite

utbrott när han fick se sitt prov.. han hade tydligen flera fel än väntat ;)

men men, man kan inte alltid vara bäst, och få det som man vill..

efter matte hade vi svenska, och då skulle vi skriva ett referat om en

artikel om spöken och gastar o sånt :)

själv tycker jag sånt där är lite spännande..

seeeen vare lunch, ganska gott faktiskt, festmiddag eller

va fasen dom hade döpt de till. det var i alla fall potatis, 

någon gräddsås, och nåt kött ? :)

sen hade vi bygg- rit och mät, och där gick vi bara igenom ett papper :)

så slutade lite tidigare idag, gutt !

när jag kom hem så fixade vi det sista på mitt rum,

ställde iordning möblerna o så efter tapetseringen !

så grymt mysigt här nu !

jaa...annars har jag inte gjort så mycket idag..

imorgon äre dags för skolan igen, och då åker byggbyxorna

på direkt på morgonen, för har dom här hemma, eftersom mamma

tvättat dom, och det behövdes ! och eftersom det är bygg på morgonen

så blirre smidigt att ta på sig dom hemma ju ;D

sen efter skolan imorgon så stannar jag i Linköping ett slag

och väntar på att Ellinor ska komma, runt 4... -.-

så dräller runt i stan en sväng, HÖR GÄRNA AV ER !

har inget emot sällskap dom två timmarna :)

det vill säga mellan halv två till fyra :)

sen på kvällen/in på natten så får man nattgäster

det vill säga Elin, och hon sover här heeeela helgen !

gryyyymt mysigt ! på lördagen skulle det vara öppet hus på hennes skola¨

så jag hänger med henne dit, sen vet jag inte vad vi hittar på efter..

och på söndag kanske vi skulle iväg ut på landet o ta en ridtur..

hoppas man iaf, om inte Tessan, hon som har hästarna

skulle göra annat.. men hoppas iaf, för har veeeerkligen saknat

att rida, det är så grymt mysigt, och bara sitta där på

häst ryggen o drömma sig bort lite...

aja, nu blev de maaaassor text ;) 

slänger in lite bilder på mitt rum !


smile as if you've never been hurt, e.


       
Av Emma Andersson - 19 oktober 2011 16:10

hade sovmorgon idag, och det kan jag säga er

att det var inte helt fel !

vaknade av att kolckan ringde..hittade inte mobilhelvetet

så får lite smått panik, men sen hittade jag den..

som tur va :).. ställde klockan på kvart i sex

även fast jag hade sovmorgon, men gjorde det bara för

att jag äääälskar att somna om på morgonen !

men aja, gick upp sen i alla fall,

och började skoldagen med engelska

och det första läraren gör när man kommer in

är att dra igång youtube, och sätter på Loose yourself - Eminen

haha, go lärare, men det var dock för att vi såg filmen

8 mile, igår..så jävla sjukt bra film det ääääär !

kan se den flera gånger om !

men i alla fall, sen så vare lunch, men det sketade jag i...

så gick runt i skolan lite lonely i typ en timme ^^

sen var det dags för naturkunskap..

och det är nu rubriken till detta inlägg tar plast..

det var så att våran lärare snackade om schimpanser..

att dom hade kortare tummar än oss människor..

så dom kunde inte smeka sina ingertoppar..

och så snacka han om att det var så för att dom skulle kunna

gripa i grenar o så.. och så säger jag : jag kan också gripa grenar !

och visar på ett lite fel sätt med mina fina hand-schestikulationer..

och så hör jag Lucas säga, det där misstolkade ja inte alls....

haha... jag asså.. totalt bombad ibland !

men, men sen hade vi i alla fall mentortid på slutet där..

slutade kl 14, och då vare bara att börja vandra mot stationen :)

och på vägen dit så har man en sjungande Simon gåendes bredvid sig..

mycket roande... eller ?

väl på stationen så ringer Elin, och jag börjar as garva när

jag hörde min ringsignal, den hade tydligen ändrats efter

uppdateringen.. haha.. men pratade med sötan hela vägen hem :)

om allt mellan himel och jord. saknar dig Elin :(

men träffar henne på söndag, om inte innan..ska höra med henne om hon

kanske kan komma lördag o sova te söndag, om mitt rum är klart

vill säga, det hålls på som bara den där innne, med tapetsering

det blir nog fint ska vi se ;D

nu har jag varit hemma ett tag, sitter för tillfället

ensam i köket, pappa sover i soffan, mamma i deras säng

och lillebror är med en kompis på sitt rum.. jag ska väl dra

o träna om ett tag med..eftersom jag inte gjorde det igår..

men ska få i mig lite mellis först, för magen skriker på mig :(

till melliset drar vi igång Lejonkungen2 :*

ni når mig på telefonen,


I am beautiful 
No matter what they say
Words can't bring me down
I am beautiful
In every single way
Yes words can't bring me down
So don't you bring me down today

/ Full of beautiful mistakes, e
Av Emma Andersson - 18 oktober 2011 19:48

tjeeeee..

har precis tuggat i mig två panodil.. JA tuggat...

kan inte svälja dom hela och det är sjuuuukt

äckligt att tugga dom, ja !

men i alla fall så attttteeee idag

så har jag varit i skolan, slutade kl 11.45 !

guttttt eller vad ! och imorgon har jag sov morgon ! (L)
men i alla fall, började dagen med naturkunskap..

helt okej antar jag ?

sen efter det vare svenska..chill där också..

och sen på matte lektionen började det

bli lite fart på saker och ting..

för jag började bli trött som FAN

så allt blev helt plötsligt mega kul...

haha, ojojoj...ja, så de kan bli..

och imorgon så ska det tapetseras om i mitt rum :D

har bestämt fondtapet o allt, så det är klirrat nu

det tar väl en så där, två dagar ?

så inatt sover jag i lillbrorsans säng,

så får han trängas med mamma o pappa..

Funkar för mig ! :D

på tal om det med, så stör jag mig sjukligt mkt

på min rosa lilla äckel mobil.

jag har ingen laddare till den så måste ladda den

genom datorn, för det är ända sladden jag har..

och fan asså.... det tar ju ååååår, tror den satt

på laddning 6 timmar igår, och resultatet, 3 pluppar av 5...

så ska fan ha datorn igång, o ladda skitet hela natten i natt !

men aja, nu ska jag ta o ge min söta mage lite kvällsmat

finns på mobilet, fram till kl 10, för sen skiter jag i den

och låter den ladda ifred hela fucking natten !!

/ faith hope and love, e

Av Emma Andersson - 16 oktober 2011 21:20

ja, helgen har varit finfin !

Ida kom hit i fredags kväll,

då drog vi in till Mjölby och träffade lite folk :)

och sen åkte vi hem vid 23 .. 

kom hem runt  00, då vi sov å dirren !

lördagen var väl inte lika händelserik..

åkte in te Mjölby igen o va med människor

som var väääldigt sociala, not.

så vi drog hem, och då mötte Ewe oss vid station

i Mantorp, sen kom Aaron o hämate oss i sin epa..

som det inte fanns så där jätte mkt plats i så vi trängde ihop oss!

men de funkade det också :)

men i alla fall så åkte vi te mobban, där alla andra bönner va

väldigt sociala dom också.. nej :)

efter ett tag så kom Jim o hans knäppa vänner..

så då blev Ewe glader :) för dom hade ju saknat varandra såååå mkt :)

men men, jag började tappa känseln i mina fötter, lika så Ida,

så vi vandrade hem och kollade på Lejonkungen, skulle kollat på

alla, men orkade bara med den första ;) mysigt ändå :)

och idag då, söndag, så åkte Ida hem vid 16..

så jag drog en fika på stan med Fanny, mys!

senare sen så skulle hon träffa några människor

tsm med Amanda, så Amanda kom te station, men egentligen

helt i onödan, för dom som Fanny & Amanda skulle träffa

kunde inte helt plötsligt, men men, det blev bra ändå antar jag..

jag åkte hem när dom åkte till Linghem..

och jaa... min mobil vare med ja.. det har stått endast nödsamtal

sedan kl halv tre idag! FUCK TELIA I RÖVEN !

kan inte smsa, kan inte ta emot sms,

kan inte ringa, och kan inte ta emot samtal !

och eftersom täckningen lägger av så kan jag inte heller

använda internet ! hatar det , grymt mkt !

aja, slänger väl inte lite bilder också..

hoppas på att mobilen funktionerar som den ska snart !


- i miss your hand in mine.


/ big love, e.


         

Presentation


Hallå världen!
namnet på mig är Emma, 16 år, går Bygg&Anläggning på Ljunkan i Linköping, trivs jätte bra! i denna blogg skriver jag om mig, och allt som händer runt mig, dvs vänner, känslor, vardagarna utövrigt.
Don't like ?
- Don't read!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards